V iskanju sožitja dveh svetov

Govorimo o realnem in virtualnem svetu, v bistvu pa o vse bolj o dveh resničnostih. Kako se na to odzivajo naši možgani, kako možgani mladoletnika?  Pri delu v šoli se z virtualnim svetom in tehnologijo IKT srečujemo tudi poklicno, zato je še kako pomembno, da tovrstne realnosti ne sprejemamo le kot tehnološki »mus«, pač pa izkoristimo njene pozitivne strani in jih umerimo tako, da služijo izobraževanju v najboljšem pomenu. Za lažje razumevanje in smiselno doseganje ciljev je nujno upoštevanje dognanj nevroznanosti, ki s prikazovanjem fiziološkega delovanja možganov  vedno bolj usmerjajo načine izobraževanja.
V začetku februarja smo se člani razvojnega tima GSŠRM v projektu INOVATIVNA PEDAGOGIKA na Srednji tehniški šoli v Kranju udeležili predavanja nevrologa Zvezdana Pirtovška z naslovom:
Veliko smo izvedeli o razvoju in delovanju možganov, s poudarkom na »kritičnem obdobju« razvoja med 12. in 20. letom ter o vplivu digitalnih medijev na spomin, sposobnost usmerjenosti in odvisnost. Sploh slednjega se moramo zavedati pri načrtovanju uporabe IKT ter ga usmeriti tako, da predstavlja spodbudo oz. pomoč, da zaživimo v sožitju dveh svetov. In kako lahko to dosežemo? Bržkone z dobrim poznavanje tehnologije in možnosti, ki jih odpira, ter z upoštevanjem vedno novih in novih dognanj nevroznanosti. Izziv za vse …



Napisala: A. S. Šuster