Ste že slišali za Maistrove e-urice?

Ste že slišali za Maistrove e-urice?

Pozna jih vsaj 76 pedagoško usmerjenih Slovenk in Slovencev, to je tistih, ki so se 18. februarja 2021 udeležili 13. oz. 42. delovnega srečanja implementacijskih in razvojnih šol projekta  »Inovativna učna okolja podprta z IKT –  Inovativna pedagogika 1:1. In zakaj prav Maistrove? Že res, da smo vedno večji mojstri, a boter poimenovanja je vendarle Rudolf Maister, po katerem se imenuje šole, iz katere so urice dobivale koordinacijo.
 

Ker svetu še vedno vlada zloben virus, je srečanje potekalo na daljavo. A roko na srce, vsebino, ki so jo kolegi predstavljali, bi tudi sicer le stežka predstavljali drugače kot iz ekrana v ekran. Šlo je namreč za demonstracijo dobrih praks izobraževanja na daljavo, zvečine preverjanja znanja.
 

Začelo se je nadvse obetavno - s povabilom na kavo. Tisti espreso iz radovljiške mašine je tako prepričljivo krasil deljeni zaslon, da bi človek skorajda prisegel, da je moč ustvariti tudi otipljiv virtualni vonj. A Simon Malc iz SGTR Radovljica je neusmiljeno še naprej drezal v naše telesne potrebe, saj je nadaljeval s prezentacijo preverjanja znanja v aplikaciji Plickers, šlo je seveda za mesnata in kalorično zahtevna vprašanja, ter pripravo pogrinjkov na PowerPointu.

Primerno sestradane nas je nato v roke dobil Janez Ciperle iz Gimnazije Škofja Loka, ki je s filozofskim pristopom z nami želel opraviti test nemščine v Exam.net-u. Ausgezeichnet! Ker smo s kolegicami nemcistkami vzporedno izmenjevale izkušnje še po drugih kanalih, je bila to ne le ocena predstavitve, pač pa tudi izkušenj tega orodja za izvajanje testov.

Izmučene od der, die, das nas je nato Tadej Debelak iz strojne šole Šolskega centra Škofja Loka porinil v primež med Teamse in Jamboard. Kolegi so ugotavljali podobnost z drugimi orodji, ki so jih že skusili, a slikovitost lepljenja barvnih Jamboard listkov je naredila živahen vtis in obetala sproščenost.

Ta se je seveda takoj končala na začetku zadnjega prispevka, ko je Gabi Drnulovec iz GSŠRM Kamnik pred nas teleportirala test v aplikaciji Liveworksheets in zahtevala, da iz sebe iztisnemo znanje materinščine, matematike, kemije in biologije. Dobesedno smo hlastali za zrakom, saj je test od nas zahteval poznavanje formule nečesa, kar nastaja ali se uporablja pri dihanju. Svojih rešitev nihče ni upal poslati v ocenjevanje, a na srečo tudi nihče ni pozabil dihati (glejte sliko zgoraj). V tej dihalni stiski nas je v svoje roke dobila še Brigita Stele Kralj iz GSŠRM Kamnik, ki je za konec grozila še z enim testom iz nemščine. Na srečo ga je le opisala in pohvalila povezavo s formativnim ocenjevanjem.

Kako poučno srečanje! Ne samo izmenjava in prezentacija dobrih praks, za hipec smo lahko občutili tudi dijaške stoke in joke, ko na svojih ekranih rešujejo teste ob tiktakanju elektronske ure, strahu pred internetnim mrkom in siceršnjim vznemirjenjem, ki že tako spremlja teste.

Kdaj bodo naslednje Maistrove urice, še ne vemo, a zagotovo si želimo, da bi kava na začetku zadišala iz nevirtualnih skodelic.
 

Zapisala Andreja Sabati Šuster